طراحي سايت هاي محبوب در سال 2019 ( قسمت دوم )

2 . چيدمان بر اساس تايپوگرافي

تايپوگرافي هميشه يکي از اساسي ترين تعريف ها در طراحي سايت بوده است .

تکنولوژي هيچ گاه به اين اندازه به اين مفهوم اجازه شکوفايي نداده است .

اما ما هم اکنون آزادي زيادي در طراحي سايت ، توضيحات و آزمايش ها داريم .

تايپوگرافي در حال به دست آوردن جايگاه اصلي خود در طراحي سايت است .

در حال حاضر فونت هاي محبوب زيادي که حتي شخصي هم هستند براي طراحي سايت وجود دارد .

اما اين فقط به انتخاب فونت و ترکيب کردن آن ها خلاصه نمي شود .

اکثر اين بخش مربوط به انتخاب کلمات به عنوان عنصر اصلي زيبايي است .

هم اکنون کلمات جايگاه ويژه اي در طراحي سايت دارند .

يک عنصر وسيع که بقيه قسمت ها در کنار آن معنا پيدا مي کنند .

يکي از کاربرد ها و اثرات تايپوگرافي براي برجسته نشان دادن ، قرار گرفتن هر حرف از آن ها به عنوان يک عنصر گرافيکي در طراحي سايت است .

براي اين کار شما مي توانيد فرم ها ، افکت ها و انيميشن هاي متفاوتي را از طريق استايل هايي مثل Bold به فونت خود اختصاص دهيد .

3 . فونت هاي متفاوت

فونت هاي متفاوت زيادي براي طراحي سايت وجود ندارند که توسط مرورگر ها پشتيباني شوند .

اما بايد در ليست ما براي تقويت مهارت ها باشند .

فونت هاي متفاوت سير تکاملي فونت هاي به خصوص opentype هستند .

يک فايل فونت مي تواند شامل چندين ظاهر متفاوت از فونت باشد .

با استفاده از CSS در طراحي سايت اين امکان وجود دارد که به اين ظاهر هاي متفاوت دسترسي پيدا کنيد و از آن ها استفاده کنيد .

به عنوان يک مثال ما مي توانيم فونت B Yekan را مثال بزنيم که در يک فايل ممکن است هم استايل نرمال آن وجود داشته باشد و هم استايل Bold آن .

با استفاده از CSS شما مي توانيد استايل هاي متفاوتي در طراحي سايت مثل فشرده کردن يا باز کردن به فونت ببخشيد .

اما بقيه خصوصيت هاي آن که مربوط به مرفولوژي ( ريخت شناسي ) مي شود با انتخاب طراح فونت تغيير مي کند .

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/web-design-trends-2019-part-two-2/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *