بهبود وب با داده هاي ساختاري

استفاده از داده هاي ساختاري ( structured data ) براي ساخت معنايي بهتر از وب

در کنفرانس SMX Advanced ، سخنگوياني به نام هاي Cata Milos و Max Prin به موضوع مهمي اشاره کردند .

اين موضوع افزايش داده هاي ساختاري سئو براي بينگ و گوگل بود .

کار هاي لازم براي استفاده عملي از اين قابليت سئو انجام شده است .

براي ما ، يکي از جالب ترين توسعه ها در جهان سئو در سال هاي اخير رشد و توسعه معناي ساختار تکنولوژي هاي مرتبط است .

اين يک جورايي گيج کننده است که به تمام پتانسيل صحيح معناي وب در سئو فکر کنيم .

ساير برنامه هاي عملي براي سازماندهي معنايي وب ، از گراف هاي علمي گرفته تا Schema.org نشان مي دهد که همه با هم به اين حرکت شتاب مي دهند .

شايد ما يک پوشش کلي براي معناي وب درست نمي کنيم .

شايد اين بيشتر شبيه به معناي وب تکامل يافته و تدريجي باشد .

اخبار فوري : بينگ نيز به داده هاي ساختاري شما نياز دارد

شايد سورپرايز عجيبي نباشد که بينگ در حال مصرف ساختار هاي داده اي بوده است .

همان شيوه اي که گوگل براي سئو اتخاذ کرده بود .

بعد از اين همه ، مايکروسافت به همراه گوگل يکي از کاربران کنسرسيوم است .

ياهو و ياندکس که در همان ابتدا استفاده از schema.org را در دستور کار خود قرار دادند .

خيلي از سئو کار ها کم تر از گوگل به بينگ بها مي دهند .

اين مهم است که بدانيد داده هاي ساختاري براي بينگ هم مهم هستند .

هر دوي اين موتور هاي جست و جو به شکل يکسان در اين موارد برخورد مي کنند .

Milos توضيح داد که بينگ تحت تاثير يک تحول در سال هاي اخير قرار گرفته است .

از بررسي وب در حالت HTML به بررسي وب در حالت بصري تغيير شکل داده است .

او گفت که نگاه HTML مناسب بود .

وقتي که بيشتر وب حالت متن داشت و وقتي که اطلاعات سايت ها اکثرا در قالب متن بودند .

اما امروزه با افزايش استفاده از CSS و جاوا اسکريپت و محتواي چند رسانه اي براي سئو ، اطلاعات سئو در قالب بهتري ارتباط پيدا مي کند .

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/using-structured-data-to-create-a-semantically-enhanced-web/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *