جلوگيري گوگل از نمايش محتويات در بخش هاي مشخص ( قسمت دوم )

ادامه – محتوياتي که گوگل از نمايش آن ها در بخش هاي مشخص بالاي صفحه خودداري مي کند

سخنگوي گوگل در اين مورد به گرگ سفيد گفت :

Featured snippets قابليتي است که در قسمت جست و جوي سئو قرار دارد .

اين بخش منابع وب را که پاسخ شما در آن ها قرار دارد را به صورت برجسته به شما نشان مي دهد .

با توجه به فرمتي که آن ها دريافت مي کنند ، ما سياست هايي داريم که :

نمي توانيم مواردي همچون علوم مدني ، توصيه هاي پزشکي را نشان دهيم .

زيرا در اين موضوعات هنوز توافق جمعي واضحي صورت نگرفته است .

او در اين زمينه اضافه کرد :

سيستم هاي ما طوري طراحي شده اند که موضوعات سئو يي که ممکن است سياست هاي ما را به هم ريزند ، نشان ندهد .

اگر در بخش هايي اين مورد را مشاهده کنيم سريعا براي رفع آن اقدام مي کنيم .

اين سياست ها و کار ها هيچ تاثيري روي اين موضوع ندارد که سايت شما در سئو چه رتبه اي مي گيرد .

گوگل چگونه محتويات نا مناسب را از featured snippets دور نگه مي دارد ؟

در درجه اول گوگل الگوريتم هاي سئو را طوري برنامه ريزي کرده که اين موضوعات را شناسايي کنند .

پس از موضوعاتي که با سياست هاي گوگل مغايرت داشته باشد را از اين بخش پاک مي کنند .

روزانه در گوگل تعداد زيادي عبارت جست و جو مي شود .

در هر جست و جو ممکن است سايت هاي متنوعي در اين بخش نمايش داده شود .

گوگل با کمک کاربران مي تواند محتويات نا مناسب سئو را به صورت دستي حذف کند .

پس گوگل مي گويد :

سيستم ما به صورت اتوماتيک تلاش مي کند موضوعاتي که مغاير با سياست هاي ما است را نشان ندهد .

با اين حال ، حجم جست و جو بسيار بالا است و هيچ سيستمي نمي تواند عملکرد کاملي داشته باشد .

اين دليلي است که ما به کاربران اجازه داديم که به صورت عمومي مطالب نامناسب سئو را به ما اطلاع دهند .

گوگل مي تواند ليست ها را به صورت اتوماتيک توليد کند .

اين ليست شامل سايت هايي است که شامل مطالب مفيد براي اين بخش سئو هستند .

گوگل متوجه اين سايت ها خواهد شد .

پس نظر و حس مردم در مورد اين مطالب سئو کاملا در نظر گوگل موثر است .

برخي از اين سايت ها نيز ممکن است سياست هاي گوگل را زير پا بگذارند .

گوگل مي گويد اکثريت قريب به اتفاق سايت ها در اين ليست سئو ، سياسي نيستند .

در ادامه ، گوگل به ما گفت که سياست هاي خود را در اين مورد از سئو رمز گذاري نمي کند .

محصولات گوگل از جمله جست و جوي گوگل را برتري نخواهد داد .

وقتي ليست الگوريتم سئو و سيستم هاي تشخيص شکست مي خورند ، گوگل به صورت دستي وارد عمل مي شود .

شما مي توانيد با کليک بر روي feedback در زير اين بخش سئو براي اطلاع دادن به گوگل اقدام کنيد :

پنالتي نشدن در جست و جوي اصلي سئو

فقط به خاطر اين که يک سايت در اين بخش قابل ديدن نيست دليل نمي شود که :

اين سايت در ليست سئو ي گوگل رتبه نمي گيرد .

گوگل به ما گفت که سايت ها همچنان طبق چيزي که در نتايج سئو رتبه مي گرفتند به فعاليت خود ادامه مي دهند .

هيچ تاثيري روي رتبه گيري سئو يا پنالتي شدن اين سايت ها را شاهد نخواهيم بود .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

اين روش مي تواند ترافيک سئو ي زيادي را از گوگل به سمت سايت شما منتقل کند .

اين بخش مي تواند تنها منبع ترافيکي باشد که شما از دستيار گوگل و سيستم سخنگوي گوگل در موبايل ها دريافت مي کنيد .

معمولا منتشرکنندگان و وبمستران مي خواهند محتواي سئو در اين باکس نمايش داده شود .

اگر مطلب جزو يکي از دسته بندي هاي ذکر شده باشد ، شانس شما براي نشان داده شدن در اين باکس بسيار کم خواهد بود .

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/heres-the-content-google-aims-to-keep-out-of-featured-snippets-part-two/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *